Različni kalkulatorji

Triptofan

Triptofan

Triptofan ima naravni sedativni učinek, kar pomeni, da nam lahko pomaga odpraviti težave z nespečnostjo, posledično pa vpliva tudi na boljše splošno zdravje in razpoloženje. Spoznajte triptofan in si preberite celoten opis.

Triptofan

 

Prednosti uživanja in vloga v telesu:

Triptofan je esencialna aminokislina, ki deluje kot naravni regulator razpoloženja, saj ima sposobnost, da pomaga telesu proizvesti nekatere hormone in uravnotežiti ravnovesje hormonov. Pomemben stranski produkt triptofana je 5HTP, ki deluje predvsem v možganih in osrednjem živčevju, njegova naloga pa je izboljšanje razpoloženja. 5HTP prav tako proizvaja enega izmed glavnih telesih hormonov, ki ga imenujemo serotonin. Je kemikalija, ki se sprošča med uživanjem živil, kot so ogljikovi hidrati, zato je tudi dokazano, da lahko prehranska dopolnila s triptofanom nadzorujejo apetit in pripomorejo k enostavnejšemu vzdrževanju telesne teže. Serotonin deluje tako, da prenaša signale med živčnimi celicami in spreminja možganske funkcije, ki vplivajo na stanje razpoloženja in spanec.

 

Pomanjkanje in simptomi:

Najpogostejši vzrok pomanjkanja triptofana je izogibanje prehrani, ki vsebuje to pomembno aminokislino. Pojavijo se lahko zmanjšan apetit, težave s prebavo, nespečnost, depresija, anksioznost in nizka samopodoba.

 

Priporočen dnevni odmerek:

Priporočen dnevni odmerek je odvisen od različnih dejavnikov, kot so spol, starost, telesna teža in drugi. Priporoča se uživanje 3,5 – 6 mg triptofana na dan. Najbolje se je držati navodil o priporočenem dnevnem odmerku, ki so navedena na embalaži prehranskega dopolnila.

 

Stranski učinki ali predoziranje:

Triptofan je potrebno začeti jemati v manjših dnevnih odmerkih, ki jih nato postopoma povečujemo. Pri tem moramo opazovati pojav simptomov, kot so slabost, driska, zaspanost, omotica, glavobol in suha usta. Nosečnice, ženske, ki dojijo in osebe z ledvično ali jetrno boleznijo, ne smejo jemati dodatkov, ki vsebujejo triptofan.

 

Dober vir hranil:

Triptofan, ki ga v telo vnesemo z uživanjem živil, ki ga vsebujejo, se v našem telesu absorbira bistveno hitreje. Raziskave kažejo, da igra prehrana pomembno vlogo pri sintezi zadostnih količin serotonina in pri nadzorovanju našega razpoloženja, spanja ter odzivanja na stres.

 

Največ triptofana vsebujejo:

  • Jajca, zlasti beljak,
  • alga spirulina,
  • perutnina (predvsem puranje meso),
  • ribe, zlasti trska in losos,
  • mlečni izdelki, kot so mleko, jogurt, skuta,
  • goveje meso in jagnjetina,
  • žita, rjavi riž, kvinoja in koruza,
  • stročnice, predvsem zeleni grah in čičerika,
  • krompir,
  • banane.

 

Ali ste vedeli?

Triptofan ima naravni sedativni učinek, kar pomeni, da nam lahko pomaga odpraviti težave z nespečnostjo, posledično pa vpliva tudi na boljše splošno zdravje in razpoloženje. Pomanjkanje spanja lahko privede do različnih zdravstvenih težav, kot so depresija, upad motorične koordinacije, zmanjšana sposobnost koncentracije in spomina, bolečine v mišicah, povečanje telesne teže in druge. Jemanje prehranskih dopolnil, ki vsebujejo triptofan, lahko tako prispeva k boljšemu splošnemu zdravju.

Podobni članki

Tirozin

Tirozin

Raziskave kažejo, da jemanje prehranskih dopolnil z vsebnostjo tirozina izboljša duševne funkcije po.."

Arginin

Arginin

Raziskave kažejo, da lahko arginin zmanjšuje vnetje in tako izboljša zdravje celotnega kardiovaskula.."

Copyright © 2012 - 2023 | Be Healthy d.o.o. |
Zemljevid strani