Chat with us, powered by LiveChat

Različni kalkulatorji

Borovnice (Vaccinium myrtillus)

Borovnice (Vaccinium myrtillus)

Študije so pokazale, da lahko uživanje borovnic zmanjša tveganje za kognitivni upad, kot tudi tveganje za nastanek Parkinsonove bolezni. Raziskave so pokazale tudi, da lahko borovnice izboljšajo spomin in motorično koordinacijo. Spoznajte borovnice in preberite celoten opis...

Borovnice

Latinsko ime:

Vaccinium myrtillus

Uporabni del:

Plod

Druga imena:

Borovje, črnica, navadna borovnica, risnica

 

Splošni opis in zgodovina:

Borovnice so trajnice. Prepoznamo jih kot grmovja, ki rastejo v skupinah. Poznamo več vrst borovnic – nizkogrmičaste, visokogrmičaste in divje. Cvetovi imajo obliko zvonov in so lahko beli, rožnati ali rdeči, za plod pa je značilna indigo barva. Borovnice uvrščamo med super hrano.

Izvirajo iz Severne Amerike in imajo pestro zgodovino.

Indijanci so jih uporabljali še preden so prispeli kolonisti iz Evrope. Zanje so bile sveti sadež, saj je konec jagodičja oblikovan kot peterokraka zvezda. Verjeli so, da jim je borovnice poslal Veliki Duh v času lakote. Uživali so sveže, prav tako pa so jih tudi posušili za uporabo v zimskem času. Njihov sok so uporabljali za barvanje košar in krp.

Indijanci so uporabljali predvsem divje in nizkogrmičaste borovnice, dandanes pa večinoma gojimo visokogrmičaste, ki so postale priljubljene v začetku 20.stoletja.

 

Raba v prehrani in uporaba:

Borovnice lahko pripravimo na različne načine. Iz njih lahko pripravimo celo vrsto zdravih in okusnih sladic, kot so mafini, pita, palačinke in sladoled. Za zajtrk si lahko privoščimo borovničev smoothie, ki mu dodamo še banano in ananas.

Okusne so tudi v kombinaciji z mesom – precej priljubljen recept so svinjska rebra v borovničevi omaki.

 

Uporaba v zdravstvene namene:

Borovnice slovijo po svoji visoki vsebnosti antioksidantov, ki ščitijo naše telo pred poškodbami.

Železo, fosfor, kalcij, magnezij, mangan, cink in vitamin K v borovnicah prispevajo k izgradnji in vzdrževanju strukture kosti. Železo in cink igrata ključno vlogo v ohranjanju moči in elastičnosti kosti in sklepov.

Borovnice vsebujejo kalij, kalcij in magnezij, ki so pomembni za znižanje krvnega tlaka.

Vlakna iz borovnic pomagajo znižati skupno količino holesterola v krvi in ​​zmanjšajo tveganje za bolezni srca in ožilja.

Vitamin B6 in folati preprečujejo nabiranje spojine, znane kot homocistein. Če se prevelike količine homocisteina nakopičijo v telesu, lahko poškodujejo krvne žile in povzročijo težave s srcem.

 

Ali ste vedeli? Novejša dognanja:

Vitamin C, vitamin A, in različni fitonutrienti v borovnicah delujejo kot močni antioksidanti, ki pomagajo zaščititi celice pred prostimi radikali. Zavirajo rast tumorjev, zmanjšujejo vnetja v telesu in upočasnijo razvoj več vrst raka, vključno z rakom požiralnika, pljuč, ust, žrela, , trebušne slinavke, prostate in debelega črevesa.

Študije so pokazale, da lahko uživanje borovnic zmanjša tveganje za kognitivni upad, kot tudi tveganje za nastanek Parkinsonove bolezni. Raziskave so pokazale tudi, da lahko borovnice izboljšajo spomin in motorično koordinacijo.

 

Podobni članki

Brusnica (Vaccinium vitis-idaea)

Brusnica (Vaccinium vitis-idaea)

Brusnice lahko polepšajo naš nasmeh. Študije dosledno kažejo, da lahko proantocianidini v brusnicah .."

Brokoli (Brassica oleracea var. Italica)

Brokoli (Brassica oleracea var. Italica)

Brokoli je prava prehranska elektrarna – vsebuje veliko fitokemikalij in antioksidantov, več vitamin.."

Copyright © 2012 - 2021 | Be Healthy d.o.o. |
Zemljevid strani