Chat with us, powered by LiveChat

Različni kalkulatorji

Riboflavin (vitamin B2)

Riboflavin (vitamin B2)

Uživanje prehranskih dopolnil, ki vsebujejo riboflavin, se je izkazalo za učinkovito naravno sredstvo za lajšanje močnih in pogostih glavobolov. Spoznajte riboflavin in si preberite celoten opis...

Riboflavin (vitamin B2)

Prednosti uživanja in vloga v telesu:

Riboflavin ali vitamin B2 je pomemben vitamin, ki v našem telesu deluje kot antioksidant. Odgovoren je za vzdrževanje zdravih krvnih celic, prispeva k povečanju ravni energije, k zdravemu metabolizmu, preprečuje nastanek poškodb zaradi delovanja prostih radikalov, prispeva k hitrejši rasti in razvoju, ščiti kožo, skrbi pa tudi za očesno zdravje.

Kot vsi vitamini iz skupine B je tudi riboflavin topen v vodi, zato ga moramo v telo vnašati z uživanjem uravnotežene prehrane. Z rednim uživanjem vitaminov iz skupine B si lahko uredimo prebavo, pridobimo pa lahko tudi več energije iz hrane, ki se s pretvorbo hranilnih snovi iz ogljikovih hidratov, maščob in beljakovin, pretvori v uporabno obliko ATP.

 

Pomanjkanje in simptomi:

Pomanjkanje riboflavina v razvitih državah ni pogost pojav, saj z uživanjem uravnotežene prehrane zadovoljimo dnevne telesne potrebe po vitaminu B2. Najpogostejši simptomi pomanjkanja so:

  • Anemija,

  • utrujenost,

  • poškodbe živcev,

  • upočasnjen metabolizem,

  • rane ali razpoke v ustnih kotih,

  • vnetje kože, predvsem okrog nosu,

  • vnetje ust in jezika,

  • vneto grlo,

  • otekle sluznice,

  • spremembe v razpoloženju (anksioznost, depresija).

 

Priporočen dnevni odmerek:

Otroci (1-3 let) potrebujejo dnevno 0,7 mg.

Otroci (4-6 let) potrebujejo dnevno 0,9 mg.

Otroci (7-9 let) potrebujejo dnevno 1,1 mg.

Otroci (10-12 let): deklice potrebujejo dnevno 1,2 mg, dečki pa 1,4 mg.

Otroci (13-14 let): deklice potrebujejo dnevno 1,3 mg, dečki pa 1,6 mg.

Mladostniki (15-18 let): deklice potrebujejo dnevno 1,2 mg , fantje pa 1,5 mg.

Odrasli: ženske potrebujejo dnevno 1,2 mg (nosečnice 1,5 mg, doječe matere 1,6 mg) moški pa 1,3-1,5 mg.

 

Stranski učinki ali predoziranje:

Riboflavin je lahko v velikih količinah tudi strupen. Najpogosteje se pri posameznikih, ki uživajo večje količine vitamina B2, pojavijo alergijske reakcije, kot so otekanje obraza ali jezika, koprivnica in težko dihanje.

 

Dober vir hranil:

Najboljši vir riboflavina so sveža jajca. Odlični viri so tudi:

  • Meso in mesni izdelki,

  • nekateri mlečni izdelki, predvsem siri,

  • določene vrste zelenjave, predvsem zelene listnate vrtnine,

  • fižol in stročnice,

  • nekateri oreški in semena.

Riboflavin skupaj z drugimi vitamini B najdemo tudi v večini ogljikovih hidratov, vključno s kruhom in žitaricami.

 

Ali ste vedeli?

Vitamin B2 nam lahko pomaga pri odpravljanju glavobolov in migren. Zdravniki ga v ta namen običajno predpisujejo v večjih odmerkih (tudi 400 mg). Uživanje prehranskih dopolnil, ki vsebujejo riboflavin, se je izkazalo za učinkovito naravno sredstvo za lajšanje močnih in pogostih glavobolov, prispeva pa lahko tudi k skrajšanemu trajanju migrene.

 

Podobni članki

Pantotenska kislina (vitamin B5)

Pantotenska kislina (vitamin B5)

Študije so pokazale, da predelava in rafiniranje živil povzročata veliko zmanjšanje vsebnosti pantot.."

Niacin (vitamin B3)

Niacin (vitamin B3)

Uživanje večjih količin niacina lahko zmanjša raven slabega (LDL holesterola) v krvi, prav tako pa p.."

Copyright © 2012 - 2021 | Be Healthy d.o.o. |
Zemljevid strani